Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

7 κυρίαρχες τάσεις στο web design και για το 2015


"Ένα site μπορεί να κάνει τη διαφορά.
 Το λέμε γιατί το έχουμε δει."


Σε διάφορους κλάδους, διάφορα παραδείγματα. Όμως για να κάνει τη διαφορά το site, δεν πρέπει να είναι “άλλο ένα site”. Το να φτιάξεις απλά ένα site είναι εύκολη υπόθεση. Όμως το να το κάνεις να φτάσει στην κορυφή και να σου ανοίξει νέα κανάλια επικοινωνίας και πωλήσεων, είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει 7 τάσεις, 7 συμβουλές για ένα επιτυχημένο site το 2015. Τα παρακάτω σημεία δεν σχετίζονται με την προώθηση του site αλλά με την κατασκευή του. Οι 7 κατευθύνσεις θα σας βοηθήσουν στην αρχική κατασκευή ή την αναβάθμιση και την ανακατασκευή του site που έχετε ήδη.

1. Responsive design: Responsive design είναι το design του site που προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε οθόνη, από κινητό μέχρι τηλεόραση. Έτσι είμαστε σίγουροι ότι το site μας παίζει σε όλες τις συσκευές. Με τα κινητά και τα tablet να έχουν το 50%+ της κίνησης, σίγουρα δεν υπάρχουν περιθώρια για site που δεν είναι συμβατά σε φορητές συσκευές.

2. Δυναμικό site: Τα site γεννιούνται με την επιχείρησή μας και εξελίσσονται μαζί με αυτή. Τα κείμενά μας είναι ζωντανά και πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις τάσεις της εποχής για να είμαστε ανταγωνιστικοί. Ένα δυναμικό site αλλάζει εύκολα και μπορούμε κάθε στιγμή να αλλάξουμε τα κείμενα αλλά και το περιεχόμενο της αρχικής σελίδας, το μενού, τις φωτογραφίες και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο του site.

3. Φιλικό στη Google: Η Google είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στην Ελλάδα. Αν το site μας δεν αρέσει στη Google (και στους μηχανισμούς που αναδεικνύουν ένα site), τότε είμαστε καταδικασμένοι. Τα site μπορούν να γίνουν φιλικά στη Google ακολουθώντας μια σειρά από κανόνες που ξεκινούν από την πρώτη στιγμή κατασκευής ενός site.


4. Αρχιτεκτονική: Ο σωστός σχεδιασμός του site διευκολύνει τον αναγνώστη να βρει αυτό που ψάχνει. Κάθε πληροφορία τοποθετείται σε συγκεκριμένο σημείο του site που προκύπτει ύστερα από έρευνα για τον τρόπο που βλέπουν και αναζητούν τα site οι χρήστες.

5. Κείμενα: Τα κείμενα είναι το 60% του site. Ένα σωστό κείμενο έχει συγκεκριμένη δομή, χρησιμοποιεί συγκεκριμένες λέξεις και οδηγεί τον αναγνώστη στο στόχο που έχουμε θέσει. Τα κείμενα δεν πρέπει να αφήνονται στην τύχη και πρέπει να εξελίσσονται μαζί με την επιχείρηση.

6. Τεχνικοί παράγοντες: Οι τεχνικοί παράγοντες παίζουν ρόλο στη υγεία του site. Ένα site που φορτώνει γρήγορα, δεν αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα (ο server να μην αποκρίνεται) και δεν παρουσιάζει προβλήματα (πχ. να μην παίζει σε ορισμένους browser ή συσκευές) βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη και τη βαθμολογία μας στη Google.

7. Ανάλυση & Βελτίωση: Στο ίντερνετ μπορούν όλα να μετρηθούν και οι αριθμοί λένε την αλήθεια αρκεί να γνωρίζουμε ποιους αριθμούς να διαβάσουμε. Χρησιμοποιούμε διαφορετικά εργαλεία για να γνωρίζουμε τόσο σε ημερήσια βάση ποιοι μπήκαν στο site, τι είδαν, που στάθηκαν, που έφυγαν, γιατί έφυγαν, όσο και εβδομαδιαίες και μηνιαίες αναλύσεις που μας δίνουν καλύτερη εικόνα για πιο στρατηγικές αποφάσεις. Όλα αυτά φυσικά οδηγούν στην ανατροφοδότηση, τον ανασχεδιασμό και τη συνεχή βελτίωση του site.

Συμπέρασμα: Θέλουμε ένα “site απλά για να έχουμε”; Ή ένα site που θα μας ανοίξει νέα κανάλια επικοινωνίας και πωλήσεων; Όταν δημιουργούμε ένα site, είναι σαν να ανοίγουμε ένα νέο ιατρείο, ένα νέο μαγαζί, ένα νέο υποκατάστημα, απλά αυτή τη φορά το κάνουμε στο “δρόμο” του διαδικτύου. Τα site εμείς τα λέμε “μαγαζιά” γιατί πουλάνε υπηρεσίες, πληροφορίες, προϊόντα και τα λέμε έτσι γιατί προσπαθούμε να δώσουμε στους άλλους να καταλάβουν ότι πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με την ίδια σοβαρότητα, σαν να ανοίγουμε ένα πραγματικό, φυσικό, μαγαζί, και να εντάσσουμε στην καθημερινότητα της δραστηριότητάς μας. Αν αυτό το “μαγαζί” δημιουργηθεί από την αρχή σωστά αλλά και δουλέψει σωστά στη συνέχεια, τότε sky is the only limit. Και τα παραδείγματα είναι πολλά και σε όλους τους κλάδους.

Πηγή: Simos Kosmetatos Social Media, Internet Marketing, Adwords, SEO, Specialist

Δεν υπάρχουν σχόλια: