Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Τι είναι ο γραφίστας και το αντικείμενό του, η γραφιστική.

15 Οκτωβρίου, 2014 | 11:00 μ.μ.| Αγγελική Μιχαλοπούλου

Βρισκόμαστε εν μέσω καλοκαιριού, μια περίοδος ξεγνοιασιάς για όσους αποφοίτησαν από το σχολείο και όσους ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους. Αλήθεια, τι σπουδάσατε; "Αρχιτέκτονας", "Διακοσμητής", "Γιατρός", .. "Γραφίστας!!" Γραφίστας; Τι είναι όμως ο Γραφίστας; Μερικοί νομίζουν ότι είναι ο γραφέας, άλλοι πάλι ότι είναι καλλιτέχνης. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τον γραφίστα (graphic designer) και το αντικείμενό του, τη γραφιστική (graphic design).

Το graphic design είναι μία τέχνη που εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό. Είναι μία δημιουργική διαδικασία που συνδυάζει τις τέχνες και την τεχνολογία για να επικοινωνήσει ιδέες. Ο γραφίστας χρησιμοποιεί πολλαπλά μέσα οπτικής επικοινωνίας, εικόνες, σύμβολα, λέξεις, τυπογραφία, χρώματα, σχήματα και υφές. Στόχος του είναι να μεταφέρει το μήνυμα ενός πελάτη σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Πρακτικά αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας, λογοτύπων, έντυπων εκδόσεων (περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία), διαφημίσεις, αφίσες, συσκευασίες προϊόντων και σχεδιασμό ιστοσελίδων (web design).


Αρκετά συχνά ο γραφίστας συγχέεται με τον καλλιτέχνη, η αλήθεια όμως είναι αρκετά διαφορετική. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί για να εμπνεύσει και να μοιραστεί κάτι που είναι αποκλειστικά δικό του, με το κοινό. Στην καλύτερή της μορφή η τέχνη οδηγεί κάθε θεατή στη δική του ερμηνεία. Ο γραφίστας, από την άλλη πλευρά, δημιουργεί για να επικοινωνήσει, να επιλύσει μέσω της οπτικής επικοινωνίας ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Στην περίπτωση που ο κάθε θεατής δίνει τη δική του ερμηνεία σε αυτό που βλέπει τότε μάλλον ο γραφίστας δεν έχει πετύχει το στόχο του. Η επιτυχία του δεν καθορίζεται από το πόσο όμορφο ή χαριτωμένο είναι αυτό που δημιούργησε αλλά από το μετρήσιμο αποτέλεσμα της δουλειάς του που μπορεί να είναι οι πωλήσεις ενός προϊόντος ή το αντίκτυπο που έχει το μήνυμα που θέλει να περάσει στο κοινό. Ασφαλώς το αντικείμενο ενός γραφίστα δεν είναι μόνο ο επιχειρηματικός κόσμος, η διαφήμιση και οι πωλήσεις αλλά καλείται να περάσει και κοινωνικά μηνύματα σε ένα πολλές φορές ετερόκλητο κοινό.




Ποιά “μυστικά” θα μοιραζόμασταν με έναν γραφίστα που ξεκινάει τώρα τα πρώτα επαγγελματικά του βήματα;
  • Μην περιμένεις να δουλεύεις 9πμ - 5μμ.
  • Η γραφιστική είναι κάτι πολύ περισσότερο από το να χειρίζεσαι καλά κάποια προγράμματα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
  • Δεν πρέπει ποτέ να σταματάς να μαθαίνεις καινούργια πράματα και να προσαρμόζεσαι στις εξελίξεις.
  • Ένας καλός γραφίστας πρέπει να είναι δεκτικός στην κριτική για να μπορεί να βελτιώνει τη δουλειά του.
  • ... “Love it or leave it!”

Στον κόσμο της λογοτεχνίας μπορεί να έχετε ακούσει ότι “δεν μπορείς να κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του” αλλά όπως είπε και ο David Carson με μια διάθεση χιούμορ “...αν ο σχεδιαστής έχει κάνει σωστά τη δουλειά του θα πρέπει οπωσδήποτε να είσαι σε θέση να το κάνεις!”.


Πηγή Άρθρου:
Blog Αγγελικής Μιχαλοπούλου "Γραφιστορίες"

Δεν υπάρχουν σχόλια: