Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Χρειάζεται Στρατηγική στο Σχεδιασμό Λογοτύπου;

Αναμφισβήτητα, υπάρχει δημιουργικό σκεπτικό και μεθοδολογία στο σχεδιασμό λογότυπου.
Πολλοί ίσως σκέφτονται ότι ο πελάτης δίνει το όνομα στο γραφίστα που πρέπει να λογοτυπήσει και απλά από εκεί και πέρα πρέπει να δει στη παρουσίαση ένα ωραίο και καλαίσθητο design. Σαφέστατα, η δημιουργική διαδικασία περιλαμβάνει και αυτό αλλά όχι μόνο. Συγκεκριμένα, είναι πολύ περισσότερα από αυτό.




Ο πελάτης χρειάζεται να ενημερώσει πλήρως το δημιουργικό επαγγελματία για την εταιρεία του ώστε όλη αυτή η "ιστορία" να μεταφραστεί σε κατάλληλο design. Σε εικόνα που όχι απλά είναι θα είναι "ωραία" αλλά θα έχει στρατηγικό σχεδιασμό. Ταυτότητα ξεχωριστή που τοποθετεί την εταιρεία στην αγορά που απευθύνεται. Δεν αρκεί μόνο να αρέσει σε εμάς. Το κατάλληλο design λογοτύπου αφορά τους πελάτες που θα προσελκύσει και κυρίως να "μιλά" σε αυτούς.

Ένα παράδειγμα δημιουργικού σκεπτικού παρατηθείτε παρακάτω για την εταιρεία ΝΕΚΤΟΝ - χειροποίητα καλάμια ψαρέματος και το λογότυπο της.

Με τον όρο Νηκτόν (Αγγλικά: NEKTON) χαρακτηρίζεται το σύνολο των έμβιων οργανισμών, δηλαδή στη πραγματικότητα το σύνολο των ζώων που ζουν και κολυμπούν ελεύθερα μέχρι και στη πελαγίσια ζώνη των ωκεανών και των θαλασσών.
NEKTON είναι το όνομα εταιρείας που δημιουργεί χειροποίητα καλάμια ψαρέματος στο Βόλο.
Το δημιουργικό σκεπτικό του λογοτύπου αφορούσε τη δημιουργία μια στιβαρής εικόνας όπου με αφαιρετικό τρόπο αποτυπώνεται το χειροποίητο καλάμι ψαρέματος. Επιλέχθηκε η IMPACT γραμματοσειρά όπου σχηματοποιήθηκε ψηλότερη και σε πλαγιαστή, δυναμική μορφή. Ενώ στην εμπλουτισμένη μορφή του λογοτύπου χρησιμοποιήθηκε μεταλλική υφή στο φόρμα του. Το βασικό κοινό που απευθύνεται η εικόνα του λογοτύπου αφορά αντρικό κοινό με χόμπι το ψάρεμα. Ένα χόμπι που αφιερώνει κανείς αρκετό χρόνο και σίγουρα ένα χειροποίητο καλάμι ψαρέματος προσθέτει περισσότερη αξία ως μια ξεχωριστή εμπειρία ψαρέματος.






Δεν υπάρχουν σχόλια: