Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Οι συμπαθείς "φυλές" των γραφιστών

Υπάρχουν "φυλές" γραφιστών; Πως συμπεριφέρεται ο "σνομπ-νάρκισσος", ο "ογκόλιθος", το "σπίρτο" ή το "φωτοτυπικό"; Δεν απλοποιούμε ούτε υπεργενικεύουμε την ύπαρξη τους. Χιουμοριστικά τις ανιχνεύουμε. "Πέτρα που κυλά, δε χορταριάζει", εξάλλου. Μακριά λοιπόν από ανασφάλειες και αγκυλώσεις.
 


Ο γραφίστας "ογκόλιθος"

Έτσι έμαθα τη δουλειά μου και έτσι θα συνεχίζω να τη κάνω, αμετακίνητα. Μου αρέσει η HELVETICA γιατί μου ταιριάζει παντού. Οι συνδυασμοί χρωμάτων που χρησιμοποιώ είναι συγκεκριμένοι γιατί αυτοί είναι οι αγαπημένοι μου. Δουλεύω με τους βασικούς κανόνες και οι δουλειές μου είναι πάντα... κοινότυπες! (τα πλάγια γράμματα δικά μας).


Ο γραφίστας "φωτοτυπικό"
Ε... να μη στύβουμε και πολύ το μυαλό μας. Πως μου τι σου αρέσει και θα στο κάνω ίδιο. Μην ανησυχείς καθόλου εγώ και η XEROX ανακαλύψαμε τα φωτοτυπικά.
Ο γραφίστας "μη διαφωνείς μαζί μου, άχετε πελατάκο!"
ή αλλιώς ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε... Έχω κάνει και πολύ σπουδαίες δουλειές και πως τολμάς να κριτικάρεις το αριστούργημα μου, βρε άσχετε πελατάκο. Σπανίως δέχεται την άποψη ή κριτική του πελάτη γιατί έχει πάντα δίκιο. Αμετακίνητος, αγκιλωμένος και επαναπαυμένος στις δάφνες του παρελθόντος.
Ο γραφίστας "σνομπ-νάρκισσος"
Ασθένεια που εμφανίζεται με τα χρόνια. Έχει κάνει καταπληκτικές δουλειές στο παρελθόν, έχει εισπράξει επαίνους, δόξα και χρήμα. (και χειροκροτήματα...). Ευδοκιμεί στις μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες. Μπορεί να συμπληρώνει εύστοχα πάντα ρήσεις μεγάλων γραφιστών του εξωτερικού στο twitter, ενώ παράλληλα επισημαίνει συνεχώς τα "κακώς κείμενα" γύρω του. "Πως αντέχουμε τέτοια κακογουστιά γύρω μας;" (με υφάκι μπλαζέ, η ερώτηση).
Ο γραφίστας "σπίρτο"
Δε τα παίρνει με τη πρώτη. Φιλότιμο παιδί. Αλλά πως να το κάνουμε "δε τα παίρνει και πολύ τα γράμματα". (βλέπε ανάγκες του πελάτη για τη δουλειά του). Χρειάζεται πολλές φορές να του εξηγήσεις και χάνεται στη μετάφραση. Άμα το καταλάβει όμως... θα τα έχει παίξει ο πελάτης από το πήγαινε-έλα.
Ο γραφίστας "έχω μια καταπληκτική ιδέα"
... θα το κάνουμε "έτσι, γιουβέτσι, κοκορέτσι". Συνήθως η ιδέες του δεν περιλαμβάνουν μελέτη αλλά μάλλον πολύ ενθουσιασμό και παρόρμηση. Η τεχνική υλοποίηση τους ξεφεύγει πολύ από τη πραγματικότητα της "καταπληκτικής ιδέας".

Δεν υπάρχουν σχόλια: